امروز27 آوریل, 2024

امامزاده ابراهیم(ع)

آدرس
شهرستان شمیرانات ـ بخش دربند ـ شهر شمیرانات ـ دهستان ـ روستای پس قلعه


تلفن
۰۲۱۲۲۳۹۶۱۳۱


نزدیک ترین ایستگاه مترو
ایستگاه مترو تجریش


نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس
ایستگاه دربند


توضیحات
اگر اهل پیاده روی باشید بعد از نیم ساعت پیاده روی از میدان سربند و طی مسافت حدود ۳ کیلومتر در ارتفاع ۱۹۷۵متری به دوراهی امامزاده ابراهیم(ع) خواهید رسید.
آستان امامزاده ابراهیم (علیه السلام) در شهرستان شمیرانات، روستای پس قلعه، منطقه دربند تخریش که از ییلاقات و تفریحگاه های شمال تهران به شمار می رود، دامنه دره توچال واقع شده است. محوطه حیاط این آستان مقدس فضایی است مناسب برای استراحت و زایران و گردشگران می توانند از این فضا برای استراحت  استفاده کنند. این روستا از امکانات اقامتی برای زایران بی بهره است اما رستوران هایی برای استفاده گردشگران و زایران وجود دارد. حیاطی کوچک، زیبا و دوست داشتنی, تنها سقاخانه ای که امروزه پذیرای مهمانان می باشد. درختان تنومند، منظر کوهها و دره های اطراف، صدای رودخانه و آواز پرنده ها, آب گوارای چشمه ای که به داخل حوض زیبای وسط حیاط امامزاده میریزد. همه و همه در مکانی مقدس آرامشی دلپذیر به مهمانان هدیه می کند.
حرم امامزاده کوچک و نوع معماریش مربوط به زمان قاجار است. ساختمان جدیدی متصل به این حرم به عنوان مسجد ساخته شده و نمای داخلی حرم امامزاده در سالهای اخیر آینه کاری شده. گنبد سبزرنگ امامزاده کوتاه و همانند سایر بناهای جانبی دارای پوشش شیروانی می‌باشد. ضریح چوبی سبزرنگی برروی مرقد قرار گرفته که اطراف آنرا بسیار محدود کرده. تابلوهای نقاشی نظیر تمثال مبارک حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) که بر روی پوست نقش بسته و زیارت وارث که بیش از صد سال قدمت دارد.


دسترسی نقشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *