امروز29 مارس, 2024

بوستان نهج‌البلاغه



آدرس
بین بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (نیایش) و بزرگراه همت، غرب بزرگراه یادگار امام (ره)


تلفن
۰۲۱۵۵۱۶۷۳۸۴


نزدیک ترین ایستگاه مترو
ایستگاه مترو صادقیه


نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس
ایستگاه میدان پونک


توضیحات
بوستان نهج البلاغه دارای چهار فاز است که فاز یک این پارک در آذرماه سال ۱۳۸۸ افتتاح شد. محدوده فاز اول، شمال بزرگراه شهید همت تا بلوار همیلا را شامل می‌شود و ۳۵ هکتار مساحت دارد. فاز دوم مجموعه نیز در محدوده شمال بزرگراه حکیم تا بزرگراه همت قرار دارد که در سال ۱۳۹۲ به بهره‌برداری رسید و مساحتی در حدود ۶۵ هکتار دارد. با افتتاح فازهای دیگر پارک نهج البلاغه در حد فاصل فرحزاد (از باغ‌ها و رستوران‌های شخصی) تا خیابان جلال آل احمد، طول این پارک به ۶,۵۰۰ متر و مساحت آن به ۲۰۰ هکتار خواهد رسید.
نهج البلاغه به عنوان یک دهکده گردشگری در محوطه ای که در گذشته خرابه ای بیش نبود و یک رودخانه کم آب از میان آن می گذشت در دو فاز ساخته شد، بعدها فاز سوم آن هم به بهره برداری رسید و فاز چهارم آن نیز در دستور کار قرار دارد. به دلیل قرار گرفتن در شیب، قسمت های مختلف پارک به شکل طبقاتی در بالای هم و در امتداد مسیر رودخانه قرار گرفته اند. وجود رودخانه در وسط پارک آن را به دو قسمت مجزا تقسیم کرده است که با یک پل بزرگ و چندین پل کوچک به هم متصل می شوند. قرار گرفتن این پارک در دره فرحزاد و گذر آب از میان آن آب و هوایی خنک را در آن ایجاد کرده است که در فصول گرم سال لحظات خوبی را به شما هدیه می دهد.
پارک نهج البلاغه به دلیل وجود رودخانه ای در میان آن، فضای متفاوت، طراحی جالب و امکانات مناسب، در مدت زمان کوتاهی پس از ساخت توانست افراد زیادی را به سوی خود بکشاند و به محبوبیتی چشمگیر دست یابد. امروزه این بوستان دیدنی، ۳ فاز دارد که در هر یک می توانید به امکانات و تفریحات خاصی دسترسی داشته باشید و لحظاتی خوش را در آنها تجربه کنید.


دسترسی نقشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *