امروز24 آوریل, 2024

موزه هنرهای جهان

آدرس
 بلوار میرداماد- نبش کوچه دفینه- مجتمع سردار آسمانی


تلفن
۰۹۳۳۷۹۴۷۰۵۴


ساعت کاری
همه روزه از ساعت ۹صبح تا ۱۶عصر بجز شنبه ها


نزدیک ترین ایستگاه مترو
ایستگاه مترو میرداماد


نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس
ایستگاه بی ار تی میرداماد


توضیحات
موزه هنر جهان، یکی از موزه‌های مجتمع فرهنگی سردار آسمانی و جزء معدود موزه‌های ایران است که به موضوع هنر جهان، با در نظر گرفتن ابعاد و ویژگی‌های گوناگون آن می‌پردازد. در این موزه، هنر جهان از منظر زیبایی‌شناسی‌، مهارت و خلاقیت‌های خاصِ، به‌عنوان زبان و ابزاری است که زندگی بشر و روحیات او را به نمایش می‌گذارد. بنابراین در اینجا بر نوعی خاص از هنر در یک برهه زمانی مشخص یا سبک و شیوه‌ای خاص در خلق اثر هنری تأکید نشده است، بلکه تلاش شده انواع هنرها، در قالب اثر هنری، در همنشینی و تعامل با یکدیگر در طول تاریخ و در مکان‌ها و زمان‌های متفاوت، مورد نمایش قرار گیرد.
وسعت این موزه، درحدود ۱۴۰۰ متر مربع فضای اصلی و ۷۰۰ متر مربع فضای نیم طبقه را دربرمی‌گیرد. در طبقه همکف، آثاری از هنر کشورها و تمدن­های مختلف جهان و در نیم طبقه شمالی، هنر اسلامی به نمایش در آمده است.
اشیاء این موزه، حدود ۴۰۰ اثر هنری است که از میان آثار منحصر به فرد خزانه‌های موسسه فرهنگی موزه­ها برگزیده شده است. از نظر جغرافیایی، آثاری از سراسر دنیا را شاهد هستیم و از نظر تاریخی، مجموعه این اشیاء می‌تواند یک بازه زمانی گسترده از حدود هزاره چهارم پیش از میلاد تا قرن بیستم را در بر‌گیرد.


بهای بلیط
۲۰/۰۰۰ تومان در سال ۱۴۰۰


سایت


دسترسی نقشه


عکس های موزه


عکس‌های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *