امروز25 آوریل, 2024

باغ موزه قصر

آدرس
انتهای خیابان شهید مطهری، بعد از تقاطع دکتر شریعتی، میدان پلیس، باغ موزه قصر


تلفن
۰۲۱۸۸۴۳۷۳۹۳


ساعت کاری
شنبه تاپنجشنبه ۸:۳۰ الی ۱۶


سایت


نزدیک ترین ایستگاه مترو
ایستگاه مترو سهروردی


نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس
ایستگاه پلیس


توضیحات
قصر قاجار، نام یکی از کاخ‌های عصر قاجاریه است که بنای آن یکی از قدیمی‌ترین قصرهای پادشاهان قاجار به شمار می‌آ ید. از این قصرکه در نزدیکی چهارراه قصر امروزی یا همان ایستگاه قصر، واقع در محل تلاقی جاده قدیم شمیران (خیابان دکتر شریعتی) با خیابان عباس‌آباد (خیابان بهشتی امروزی) واقع بود،در عصر رضاشاه پهلوی نابود گردید و به جای آن زندان قصر ایجاد گردید.
ویژگی‌های بنا
این بنای وسیع که در راه قدیم تهران به شمیران قرار داشت، در بالای تپه‌ای واقع بود، و چهار برج مراقبت در چهارسوی آن قرارداشت. در ضمن این بنا فاقد پنجره‌های بیرونی بود و از این جهت بیشتر از آن که به یک کاخ پادشاهی شبیه باشد، به یک قلعه نظامی شباهت داشت.
باغ‌های بسیار بزرگی در اطراف این بنا واقعبود، که بوسیله استخرها و نهرهای زلال و پُرآبی از یکدیگر مجزا می‌شدند. و روی قطعه زمین‌های مطبقی احداث شده بودند. ورودی قصر دارای بالا خانه‌ای بود که چشم انداز زیباییاز صحرا، شمیران، تهران، خرابه‌های ری و نجف آباد، کاخ‌های اشرف آباد و دوشان تپه داشت و اطراف و بناها از آن بالا به خوبی دیده می‌شدند.
۸  بخش در باغ موزه برای بازدید وجود دارد: موزه سیاسی، موزه مارکوف، نیایشگاه، نگارخانه ملک الشعرای بهار،برج دیدبانی، سالن فرخی یزدی و گالری تصاویر.


بهای بلیط
قیمت بلیط در سال ۱۴۰۰
۱۰۰۰۰تومان می‌باشد


دسترسی نقشه



اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *