امروز16 آوریل, 2024

موزه هنرهای دینی امام علی(ع)

آدرس
خیابان ولیعصر، روبه‌روی نیایش، بلوار اسفندیار، پلاک ۳۵


تلفن
 ۲۲۰۲۴۸۴۷- ۰۲۱


ساعت کاری
۹ الی ۱۶


نزدیک ترین ایستگاه مترو
ایستگاه مترو میرداماد


نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس
ایستگاه نیایش- سامانه خط ۷ تندرو


سایت


توضیحات
موزه‌ها بخش مهم و تاثیرگذاری از فرهنگ و هنر و هویت هر کشور و ملتی را می‌سازند. در تعریف کمیته بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم)، موزه به مکانی اطلاق می‌شود که درآن آثار فرهنگی و هنری به خاطر ارزش‌های هنری، نگاه زیبایی‌شناسی، فاکتورهای تاریخی و اهمیت موزه‌ای گردآوری و برای امور نمایشگاهی و آموزشی و پژوهشی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
موزه هنرهای دینی امام علی(ع) در گروه موزه‌های هنری و مجموعه‌های هنر مدرن و معاصر (International  Committee For Museums & Collections of Modern Art)قرار می‌گیرد. این موزه به عنوان یکی از موزه‌های مطرح و اثربخش هنرهای تجسمی ایران قلمداد شده است. در این موزه همانگونه که از نامش هویداست تاکید و تمرکز بر روی مجموعه‌ای از آثار موضوعی با مضامین مذهبی و دینی است. بیشتر آثار هنری این موزه در عرصه هنرهای تجسمی شامل نقاشی‌های خیالی‌نگاری، نقاشی معاصر، آثار حجمی، تصویرسازی، عکس و خوشنویسی است و معدود آثاری هم شامل جلدهای لاکی، مرقع خوشنویسی، قلمدان، تابلو فرش و کتاب چاپ سنگی در این مجموعه حفظ و نگهداری می‌شود.
ساخت موزه هنرهای دینی امام علی(ع) در سال ۱۳۷۹ که به نام مبارک حضرت امیرالمومنین (ع) نامگذاری شده بود آغاز شد و در سال۱۳۸۱به پایان رسید. موزه در زمینی به مساحت ۱۴۹۰ متر مربع و۲۷۰۰ متر بنا در چهار طبقه شامل بخش‌های مختلف از جمله گالری‌های موزه، بخش مرمت، کتابخانه تخصصی، سالن اجتماعات و کافه‌گالری شکل گرفته و توانسته در زمره یکی از معتبرترین گالری – موزه‌های کشور قرار گیرد.
فضای نمایشگاهی، گنجینه، کتابخانه تخصصی موزه هنرهای دینی امام علی(ع)،  کافه گالری از دیگر امکانات این مجموعه است.


دسترسی نقشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *