امروز28 مارس, 2024

خانه موزه دکتر شریعتی

آدرس
بلوار کشاورز، خیابان جمالزاده ی شمالی،نرسیده به فاطمی، کوچه ی نادر


تلفن
۰۲۱۶۶۵۶۵۵۶۵


نزدیک ترین ایستگاه مترو
ایستگاه میدان اتقلاب اسلامی


نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس
ایستگاه پارک لاله


توضیحات
در انتهای خیابان جمالزاده تهران که این روزها پر از هیاهوی ماشین ها و رفت و آمد است، تابلوی کوچکی وجود دارد که شما را به سوی خانه مهمی در تاریخ معاصر ایران راهنمایی می کند؛ خانه ای که دکتر علی شریعتی در سال های پایانی عمر، اندکی پیش از آخرین زندان و چند سال بعد آزادی از زندان، در آنجا زندگی می کرد. خانه موزه دکتر علی شریعتی از آن جهت اهمیت فراوانی دارد که محل سکونت یکی از متفکران انقلاب اسلامی و محل رفت و آمد جمعی از انقلابیون محسوب می شده است. پس از پیروزی انقلاب، این خانه به محمل گردهمایی های فرهنگی – سیاسی تبدیل شد وجرقه شکل گیری سازمان هلال احمر نیز در همین خانه زده شد.

در سال های اول پس از انقلاب، هر دوشنبه خانه موزه دکتر علی شریعتی، محل مباحث فرهنگی سیاسی و تردد سیاستمداران بود. این خانه که در سال ۵۲ توسط همسرشریعتی خریداری شده بود، در سال ۸۳ به ثبت ملی رسید و نهایتا پس از بازسازی و ضدزلزله شدن، در تاریخ هفتم اسفند ۱۳۸۵ بازگشایی شد.


بهای بلیط 
رایگان


دسترسی نقشه


عکس های موزه دکتر شریعتی


عکس های بیشتر

۱ یک نظر

  1. سیف الرحمن نذیری پاسخ

    من یک دانشجوی افغانستانی هستم، وکتابهای دکتر را از یکی یکی خوانده ومی‌خوانیم، من به این فکرم که شریعتی توانسته تفسیری درستی از اسلام کند ومخصوصا امون تفسیر سورهٔ روم چقد زیبا ودلنشین است.
    روح اش شاد ویادش گرامی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *