امروز25 آوریل, 2024

خانه موزه سیمین و جلال

آدرس
دزاشیب، خیابان شهید رمضانی، کوچه رهبری، کوچه پسندیده، بن‌بست ارض، پلاک ۱


تلفن
۰۲۱۲۲۷۰۵۹۶۹


نزدیک ترین ایستگاه مترو
ایستگاه تجریش


نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس
ایستگاه شهرداری


توضیحات
خانه شخصی جلال آل احمو و سیمین دانشور بوده، که زمانی که سیمین برای تحصیل در دانشگاه استنفورد مهاجرت کرده بود این خانه به دستان جلال ساخته شد که از جذابیت های این خانه به حساب می‌آید.
برای ساخت این منزل، جلال آل احمد با بودجه ی کلی ۵ هزار تومان که ۳ هزار تومان آن را هم قرض گرفته بود، کارش را شروع کرد. درباره ی ساخت این خانه جالب است بدانید که خودِ جلال، مستقیما در کار ساخت خانه مشارکت داشته است. او در نامه هایی که برای همسرش می نوشت ، از درد دست هایش در هنگام سنگ تراشیدن و آسیب هایی که به جسمش وارد شده بود، نوشته بود . چیزی که در هر آجر این خانه مشخص است و مهم ترین ویژگی این خانه است، عشق است.
در این موزه، تمامی آثاری که توسط این دو نویسنده ی به نام کشور چه نوشته شده و چه ترجمه شده است، گرد هم آورده شده اند و در یک جا نگهداری می شوند. مهم ترین آثاری که در این موزه نگهداری می شوند عبارتند از: سووشون از سیمین دانشور، مائده های زمینی اثر آندره ژید که توسط جلال آل احمد ترجمه شده، جزیره ی سرگردانی از سیمین دانشور، غرب زدگی از جلال آل احمد، کتاب ساربان سرگردان از سیمین دانشور و بسیاری از دیگر آثار این زوج هنری است
تعدادی از وسایل شخصی این زوج مثل حلقه ازدواج ، شناسنامه هم دیده می‌شود.
بلیط ورودی این مکان در سال ۱۴۰۰ ، ۳۶۰۰ تومان است.


دسترسی نقشه



عکس های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *