امروز28 مارس, 2024

عمارت باغ فلسفه

آدرس
خیابان نوفل لوشاتو، خیابان آراکلیان، شماره ۴


نزدیک ترین ایستگاه مترو
ایستگاه تئاتر شهر


نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس
ایستگاه ولیعصر


توضیحات
عمارت انجمن حکمت و فلسفه ایران(باغ فلسفه) مربوط به دوره پهلوی اول است و در خیابان نوفل لوشاتو، نرسیده به خیابان ولیعصر واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۵ مهر ۱۳۸۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. ساختمان انجمن حکمت و فلسفه ایران شامل دو ساختمان مجزا بوده و ساختمان شماره یک آن که ساختمان مرکزی نیز به شمار می‌رود در سال ۱۳۱۴ متعلق به دکتر «سعید مالک»، ملقب به «لقمان الملک» بوده و توسط مرحوم استاد علی معمار باشی احداث شده است. در تاریخ ۲۲ آبان ماه ۱۳۵۳ این بنا توسط دفتر مخصوص فرح از وارث (مرحوم لقمان الملک) خریداری و انجمن شاهنشاهی فلسفه ایران به دکتر حسین‌نصر _ مدیر عامل وقت انجمن _ واگذار شد.

ساختمان شماره دو در سال ۱۳۱۵ توسط مالک اولیه آن _ علی اتحادیه _ احداث و در سال ۱۳۳۴ به آقای داوود القانیان واگذار شد. در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۳۵۶ این بنا توسط «دکتر حسین نصر»، نماینده و مدیر عامل انجمن موسسه فلسفه ایران، خریداری شد و مورد بهره بردای قرار گرفت.
هم اکنون مالکیت این بنا متعلق به انجمن حکمت و فلسفه بوده و در حال حاضر ساختمان شماره یک برای برگزاری کلاس‌های انجمن حکمت و فلسفه و ساختمان شماره دو برای امور اداری و اتاق اساتید مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.این عمارت در ایام عید برای بازدید عموم باز بود




عکس‌های بیشتر

 


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *